„Csak ülsz a parton…”

… és bámulod a botot.

Hallod pár embertől az ismerőseid között. Neten, munkában, suliban…bárhol. Az álladat támasztva ellenséges homlokráncolás közepette bámulsz rá, és elfúló haraggal pufogsz magadban: „Bár csak tényleg erről szólna.”

                Nem, sajnos hírem van. A horgászat lényege már ott kezdődik, hogy a garázsban ácsorogsz, és az álladat dörgölve azon morfondírozol, hogy most épp milyen halat akarsz MEGTALÁLNI, milyen felszereléssel a tóban-folyóban. Mert ugye, be kell pakolni azt a rekord mennyiségű felszerelést, amiből több van, mint az asszony cipője a szekrényben… szóval, célhal.

                A kulcsszó a MEGTALÁLNI. Nem mind egy, hogy milyen helyen ülsz le, milyen évszakban, milyen időjárás közepette. Nyáron sekélyebb vízben vannak, ősszel a mélyebb helyet keresik. Szélben vízközt és fenéken járnak. Sorolhatnám…

                Ha leülsz egy általad jó helynek titulált partszakaszon, ne adj isten stégen. Akkor jön az, hogy ponty vagy amúr? Harcsa? Keszegezés? Mert az sem mind egy, hogy milyen bottal, monofillal-fonottal, horoggal, szerelékkel esel neki a víznek.

Ugye, itt már azért elgondolkodik a külső szemlélődő.(Remélem.)

Na, oké, eddig tényleg nem csak az ücsörgésről szól a dolog.” – ja igen, mert állva kell szerelni a parton. (Én nem szoktam ülni. :D) Vagy otthon. (Ott se szoktam ülni.)

Persze. Valójában még mindig egy lusta embernek gondoljátok a horgászokat.. Valljátok be! D:

community-angling.jpg

                NOS! Harcsázzunk! Izmos bot, mondjuk egy Power Cat, fonott zsinór, olyan 30-40es. Na de… Upose? Stupek? Ha stupek, akkor be kell húzni, vagy is ÁLLNI kell. A másikat sose használtuk… Úszós harcsázás? Na, igen, ott lehet ülve is dobni.

                Pergetés? Ücsörögni akkor ül az ember közben, ha pottyantósra megy a tóparton. Aki pergetés közben tud ülni, az azért van, mert nincs több hely a tavon, amit meg tudna dobálni. Mert, hogy, e közben sétálnak…

                Match! Finomszerelékes úszózás! Állva is lehet, mivel nem nehezek a botok, viszont, hülyére tudod fogni magad keszeggel, tehát nem CSAK ülsz. Csontizás, etető dobálás, kapás, bevágás, halleszedés.

                Feeder? Fenekezés? Itt ülsz, egészen addig, amíg a szemét halak meg nem zavarják a nyugalmadat, mert éhesek, de akkor sajnos fel kell állnod, és be kell vágnod, valamint fárasztanod. Ugye milyen fáradtságos dolog?

 11695835_1176491095710447_2529993462715346686_n.jpg

Jó, oké… persze. Nem csak ülsz és bámulod a vizet.

 

Nem. Mert meg kell keresned a halat, ha nincs kapás.

Mondok egy példát:

Nyár, éjszakai horgászat. Stégen nem volt kapás amúrra combos úszós felszereléssel. Szépek voltak a csillagok meg minden, de azért egy halacska jól esett volna. Lefelé a nádfalak mentén ment a cuppogás. Falatoztak az amúrok… fogtam magam egy doboz csemegekukoricával, és lebaktattam két stéggel lejjebb. Nád elé dobtam és feszülten vártam, hogy a világító úszó tető elcsoszogjon a nád elől. Sokáig nem akart… ilyenkor tudod, mi van? Nem fogom és hagyom a fenébe, meg „Basszus, ez de unalmas…” hanem egyből azon kezdek el gondolkodni, hogy mi van, ha épp rossz helyen ÜLÖK. Szépen felÁLLOK, és odébb megyek.

Hihetetlen mi? Szerintem is. Hirtelen fogytam pár dekát ettől… már a gondolattól is. Te nem?

Csak én nem mentem arrébb, hanem KITARTÓAN kivártam a négy kilós amúrt, ahogy önelégülten elsétált az úszómmal.

HUH, fel kellett állnom, és az adrenalintól belőve, vigyorogva vágtam be neki, és állva fárasztottam ki, majd szákoltuk meg.

kayak-fishing-matt-harris-585x333.jpg

 

Na, ehhez mit szólsz? Legyintesz egyet. Miért? Mert nem próbáltad ki.

És miért nem próbáltad ki?

Gyerünk! Halljuk a kifogásokat! Nincs wifi a parton? Nem termelnek a fák internetet oxigén helyett. Értem én… nem szereted, mert unalmas. Végig olvastad, egyáltalán amit írtam? Ha, igen, akkor miért ücsörögsz még mindig a laptop-asztali gép előtt?

Ja! Mert nincs akitől meg tudnád tanulni? Ezen sorok írójának az internet sötét és nem mocskos bugyrai tanították meg a METHOD használatát és sok minden mást... a lényeges dolgokat családfőktől és a testvérétől tanulta meg. akkor te mire vársz még?

Jó kérdés mi?

 

Ui.: Apró felháborodás csírájából szaladt ki ez a kezemből. Kinek nem inge…