Fantázia földje

 Talán ezzel lehet a legjobban leírni a wobblereim világát.

 

   Tudjátok, sokan sok félét csinálnak, mert mindenki egyedi. Nincs ez másképp a lovaglási stílusban sem, a horgászatban sem, ettől vagyunk azok akik. Nem, ne értsd félre, nem lelkizni akarok, senki nem bántott meg, csak elgondolkodtam ezen, miközben a következő csukamágnesen agyaltam. Szoktam követni mások munkásságát is, egyszerűen borzasztóan ügyesek, és már-már gyári minőségű halak kerülnek ki a kezeik alól. Talán ezért is próbálkozok mindig jobbat, és jobbat csinálni. Rövidebb idő alatt faragom ki a testet, a súlyozásnál már kézben tartva a beolmozott halat, meg tudom mondani hogy elég-e bele vagy sem az ólom. A terelőlap szintén hirtelen ötlet alapján születik a garázsban lévő köszörű bekapcsolásakor. De még is, van valami ami fúrja a lelkemet. Miért van az, hogy senki nem mert elrugaszkodni a megszokottól?

img_20180206_184913.jpg

Az ember ilyenkor egyből rávágja, hogy "Ugyan már! Ezt ragadozó hal meg nem fogja enni!" Igen, és honnan tudod? Ha az öregebb Tapasztalt példányok nem is, de a kíváncsi fiatalok megfogják bökni, és akkor már el is mondhatom, hogy, De. Érdekelte őket.

De miért pont sárkány?

   Viccesen rávágom ilyenkor, hogy, miért? Láttál már lovat vízben úszni önként, és dalolva? (Nem kizárt. A szürkém vízfóbiás). Kissé groteszk lenne, ha egy kifaragott lófej wobbler evickélne a vízben. A sárkányok legalább annyira ragadozók lehettek mint a Vizek farkasa. Éppen ezért (és mert tök menő a kinézetük, meg mert imádom rajzolni őket) gondoltam egyet, és elkezdtem faragni. Meg drótozni, és ólmozni, majd ragasztani, és festeni, és társai...

img_20180128_184825.jpg

Mi lesz, ha tényleg fogós lesz?

  Háhá! Az van kérlek alássan, hogy csak az én dobozomban lesz belőle, talán a világon pár darab. Illetve hazudok, mert nővérem is kért egyet. Az övé is működik.

img_20180130_211547.jpg

A színe, hát igen... régebben faragtam neki egy ormótlan nagy wobblert, ami kék-sárga volt. Fogott vele egy csukát, azóta rá van kattanva erre a színre.

  Még mindig hitetlenkedve ülsz, és ingatod a fejed. Egy lányt vajon miért visz rá ilyesmire az élet? Egy valamit szögezzünk le. Fiúsított verzió vagyok. Nem áll tőlem távol a láncfűrész sem. 23 éve horgászok, lassan 3 éve pergetek. A faragás pedig az önkifejezés egy formája. Nem az emberektől fogom elvárni az elismerést, hanem a ragadozó halaktól. Akkor fog ez az egész értelmet nyerni, ha a kezemben tarthatom az első csukát, aminek a szájából egy sárkány lóg ki.

Amúgy hazudok. Minden annyira marha drága. Rapala? Sírnék a parton ha beszakadna. Mármint mások. Tőlem távol áll ez a márka. Egy van belőle, azzal se fogtam még semmit. Ha úgy vesszük, a sajátnak felbecsülhetetlen értéke van.

  Hogy mást is szoktam-e faragni?

Akarod érteni, hogy szobrot? Ezek is azok. Ha úgy vesszük. :-D A wobblerezésem elején csak hal formákkal foglalkoztam. Úgy, mint most is:

img_20180219_121019.jpg

 

Borzoljam még az idegpályáidat? Akarod? Vagy már kattintanál egy másik oldalra, ahol épp leakciózták a Ryobit, a Daiwát, vagy épp a kedvenc wobbler márkádat, amit...hogy ez mennyibe kerül? Saját gyártásra, pár ezer forintból 3-4 darabot megcsinálok. Nagyjából kétezerből le tudok festeni több mint 30-40  fahalat. Ja, hogy milyen fa? Balsa. Nem, nem drága. Egy levágott darabból, kettő darab formát lehet csinálni. A drót? Az masszív. Most sokan fel fognak hördülni, figyelj: a terelőlapot pillanatragasztóval rögzítem a helyére. ÚRISTEN! Nem. Nem törik ki a helyéről. Egy rontott, befejezett hal kettétört jóformán, mert nem engedte el a fa a lapot. Igen, Uverapid borítást is kap a terelő. Betonbiztos. Nem tudtalak meggyőzni mi? Sajnálatos.

img_20180216_114633.jpg

Ezzel sem? Halkan megjegyezem, a csuka, és a harcsa kiskacsákat is lekap a vízről.

 

  Az, hogy ezek valaha is fognak-e csukát-harcsát-süllőt hozni, jó kérdés. Valójában titkon reménykedek abban, hogy valamelyik év közbeni versenyt úgy fogok megnyerni, hogy csak a saját dobozom teteje volt nyitva a 4-5óra leforgása alatt, és bekerültem az első háromba.

Ne nevess. Ez így lesz. Egyszer.

 

img_20180218_160016.jpg